Outlet winkels, je kunt er al bijna niet meer omheen en je kunt tegenwoordig kleding scoren van heel veel merken. Waar je vroeger om buiten-seizoen-rest-artikelen en een shirt zonder knopen ging kun je tegenwoordig bijna alles in een outlet winkel vinden.

Zo zijn er ook een aantal prachtige online outlets voor kinderkleding waar je ook eens leuke merkkleding voor je kind kunt kopen, maar dan tegen betaalbare prijzen.

In deze post heb ik de 5 beste online kinderkleding outlets voor je.

 

Kixx online kinderkleding outlet

1. Kixx Online

Leuke winkel met heel veel keuze voor kinderen. Ze hebben ook altijd een sale afdeling op de site met een hele hoop outlet deals.

Met merken als Name It, Nono, LeBig en zelfs sneakers van VEJA kun je er altijd terecht voor een uitstekende deal.

Ze hebben 4 outlet afdelingen:

  1. babykleding
  2. babyschoenen
  3. kinderkleding
  4. kinderschoenen

 

 

to be dressed outlet sale

2. To be Dressed

Een winkel met altijd de beste kortingen op kinderkleding. To be Dressed heeft meestal wel 40% korting op alle kinderkleding. Zo kun je altijd slagen, ook binnen jouw budget!

Het assortiment outlet verkopen voor kinderen vind je hier.

Noppies outlet afdeling3. Noppies

Ook Noppies heeft een geweldige outlet afdeling. Hier vind je een hele hoop koopjes van dit leuke en eigenzinnige merk. De kortingen die ze aanbieden zijn bijna altijd wel 50% dus dat is een flinke besparing op een leuke baby of kinderkleding oufit!

Kijk hier op de site voor het aanbod.

 

kleertjes.com online outlet4. Kleertjes.com

Sowieso al een winkel met goedkope artikelen, maar ze hebben ook nog eens een outlet gedeelte waar je naar hartelust (online) kunt shoppen. Op de meeste artikelen zot een korting van 70%, maar minimaal 50%. Dit zijn echt de superdeals waar je even een kijkje moet nemen.

Ze hebben hun aanbod online op deze pagina

Shop je kinderkleding bij online outlet stores

De commerciële markt is geëvolueerd tot het punt waar winkel verkopen niet langer een monopolie hebben op de consumentenwereld. Waar consumenten ooit bijna uitsluitend vertrouwden op verkooppunten voor hun benodigde goederen, kun je vandaag alles kopen bij online winkels, veilingsites, groothandels, liquidatiecentra en in sommige gevallen kun je zelfs rechtstreeks naar de fabrikant gaan.

De voordelen van een fysieke winkel, zoals een vriendelijke en behulpzame staf wat helpt bij het opbouwen van klantenloyaliteit waardoor klanten steeds weer terugkeren, heb je bij een outlet nauwelijks. Het is vaak grote massa aan afgeprijsde artikelen, en die kun je online ook prima vinden.

 

De voors en tegens van Outlet Stores: ben je echt geld aan het besparen?

Modern outlet shoppen is niet meer wat het was.

Je bent allang niet meer beperkt tot de kleding met fabrieksgebreken die je vroeger alleen in de outlets vond. High-end merken zoals Kate Spade, Coach en Jimmy Choo betreden het toneel en trekken klanten aan die ook geweldige aanbiedingen voor luxe artikelen willen. De outlet wereld breidt zich uit.

En het is big business voor retailers.

Maar betekent het woord “outlet” dan ook dat je altijd de beste deal krijgt? We vroegen ons hetzelfde af. Hier zijn de voors en tegens van het moderne winkelen in outlet stores.

Je kunt zeker flink besparen op je kinderkleding ten opzichte van traditionele winkels. Je moet echter wel opletten op wat je koopt en of je je budget in de gaten houdt. Veel besparen op dure merkkleding en de “hebberigheid” die een grote korting kan veroorzaken kan je ook buiten je budget doen treden.

 

Bespaar je echt zoveel bij outlet winkels?

  • Voordeel: Meestal kun je wel een aardige korting scoren bij een outlet. Gemiddeld wordt er een korting van 38% gegeven op outlet artikelen. Dat is niet zo hoog als je je misschien zou voorstellen, maar het is ook zeker niet slecht.
  • Nadeel: Jammer genoeg waren sommige items eigenlijk duurder of exact dezelfde prijs in de outlet dan in andere winkels. Daarnaast koop je vaak duurdere artikelen dan je anders zou doen dus geef je wellicht alsnog meer uit. Je hebt dan ook wel merkkleding en/ of kleding van betere kwaliteit.

 

Is de kwaliteit in de outlet hetzelfde?

  • Voordeel: Voorbij zijn de dagen dat beschadigde goederen verantwoordelijk waren voor de meerderheid van de outlet voorraad. Nu is ongeveer 86% van de voorraad specifiek gemaakt voor de outlet, volgens onderzoeksbureau Buxton. Dat betekent dat je minder vaak weggegooide goederen ziet en waarschijnlijk items zult vinden die lijken op hun high-end neven.
  • Nadeel: Omdat grote merken productlijnen produceren die specifiek zijn voor hun goedkopere locaties, vinden ze ook minder dure manieren om ze te produceren. Dat kan betekenen dat je een paar details beknibbelt. Consumer Reports kocht bijvoorbeeld twee paar ballerina’s van J.Crew-one uit een outlet en één uit een vaste locatie. Hoewel het schoeisel er bijna identiek uitzag, werden de outletschoenen gemaakt in China met een synthetisch materiaal en werden de schoenen in Italië gemaakt met echt leer.

 

Is het de extra rit waard?

  • Voordeel: Wanneer je bij een van de online outlets koopt uit deze post maat het natuurlijk niet uit, hoewel je soms moet opletten of je bij beide winkels wel gratis verzenden kunt krijgen. Anders ben je alsnog duurder uit. Zo is het ook met een extra rit naar waarschijnlijk een verder liggende kinderkleding outlet. Maar tijden veranderen ook. Meer en meer outlet-winkels zijn dichter bij de grote stedelijke gebieden en voorzien in de wensen van hun stedelijke klantenkring. Dat betekent dat je het niet per se hoeft te reizen naar de middle of nowhere (of Lelystad) om te voorzien in je shop-behoefte.
  • Nadeel: hoewel de verkooppunten dichterbij komen liggen ze nog steeds verder dan de winkels in het winkelcentrum. Dat is veelbetekenend, want na een langere rit zul je misschien in de stemming zijn om meer uit te geven. Je hebt immers al die afstand afgelegd en dan wil je ook wel wat kopen natuurlijk. Winkelen op afstand kan ook een probleem worden als u een ongewenst of defect product moet retourneren, omdat veel winkeliers geen items accepteren die zijn gekocht bij hun andere verkooppunten. Ook hier biedt online winkelen bij outlets een oplossing.

 

De trends van het outlet winkelen voor kinderkleding

De detailhandel van outlets heeft een lange weg afgelegd wat betreft omvang, geografische reikwijdte en populariteit sinds Anderson-Little in 1936 de eerste niet-fabrieksgebonden outlet-winkels opende.

En tot de jaren ’70 waren dergelijke winkels nog ver van de primaire winkelcentra, voornamelijk bediend om overtollige of beschadigde goederen nog te kunnen verkopen. Maar sindsdien zijn ze uitgegroeid tot meerdere winkels met merknamen en zonder merknaam op dezelfde locatie en een breed scala aan aanbiedingen van designerlabels.

Belangrijk voor de winkeliers is dat de verkoop per vierkante meter winkeloppervlak vaak beter is dan die van conventionele winkelcentra. Shoppers besteden tot 79 procent meer per bezoek aan outletwinkels dan regionale winkelcentra en hoewel ze zich doorgaans nog steeds buiten de winkelcentra van de stad bevinden, komen ze steeds dichter bij centrale commerciële districten.

Ook online zie je het aantal outlets fors toenemen en winkeliers hebben de combinatie van kortingen en het gemak van online nu volledig ontdekt.

Outlets zijn, in plaats van een stortplaats voor onverkochte goederen te vertegenwoordigen, een goed distributiekanaal voor mode en andere koopwaar. En aangezien kinderkleding een goed verkopend item is voor veel merken hebben ook de outlets deze artikelen meegenomen in hun concept. Sommige biologische winkels beginnen er nu zelfs ook aan.

 

De service bij online outlet-stores

Er is nog een andere dimensie waarop primaire detailhandelaren en outlet stores kunnen worden vergeleken, en dat is service. Zowel on- als offline merk je dit bij outlet winkels. Hoewel de verkoopmedewerkers in outlet stores ook prettig zijn, is het serviceniveau zeker lager in dan in de gewone winkels. Het is over het algemeen aan de klant om kledingstukken aan te passen, en de winkelomgeving is veel minder luxueus dan in een luxe afdeling of speciaalzaak.

Hoewel de winkels van vandaag meer voorzieningen hebben (bijvoorbeeld kleedkamers) dan die van het verleden, is het nog ver van de luxueuze behandeling die je bijvoorbeeld bij een Bijenkorf krijgt.

Ook in de online wereld is dit het geval. Zo zijn verzendtijden vaak langer, of tot minder laat bestellen is morgen in huis. Daarnaast zijn vaak minder onderdelen gratis. Waar de online retailers nu klanten voor zich proberen te winnen door zowel gratis verzenden als retourneren aan te bieden op alle orders, zie je dit bij outlet-winkels minder vaak terug.

Zeker met kinderkleding wil je dit vaak ook wel passen, dus let goed op het retourbeleid van de desbetreffende winkel.

Ook ze je dat minder andere services gratis zijn, zoals verschillende betaalmethoden als achteraf betalen. En soms bieden ze ook gewoon een stuk minder betaalmethoden aan om de kosten te drukken, zoals dure creditcard betalingen en paypal.

 

Dit zijn de 5 beste online kinderkleding outlets

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *